Medio 2016 hebben wij (John Wisman en Bartek Nowicki) Apotheek De Linge in Opheusden overgenomen. De vorige eigenaar beheerde de apotheek ruim 25 jaar.
Het was een drukke apotheek met een voornamelijk zelfsturend team. De wachttijden in de apotheek waren gemiddeld tot lang en de tevredenheid onder de patiënten was lager dan het landelijk gemiddelde.
Ons eerste doel na de overname was om de wachttijden drastisch terug te brengen en om de patiënt tevredenheid drastisch te verhogen. De maatregelen die we genomen hebben sorteerden vrij snel effect maar ze leidden ook tot onrust en verminderde tevredenheid binnen het team.
Dit was voor ons de reden om Karin Starink in te schakelen. Het coaching traject dat we met haar ingezet hebben was voornamelijk gericht op de communicatie binnen het team. Daarnaast was de communicatie tussen de apothekers en het team een speerpunt. Zij hielp ons om onze visie en onze doelen duidelijk over te brengen richting het team.
De trainingen zijn door de leden van het team en door ons als zeer prettig ervaren.
De sessies, ondersteund door een acteur, waren leerzaam maar confronteerden de teamleden met hun gedrag. Uiteindelijk leidden de trainingen ook tot een omslag met een verbeterde tevredenheid van het team en van ons.
Wij zijn zeer blij met de manier waarop Karin ons deze omslag heeft helpen te bereiken!
John Wisman & Bartek Nowicki
Apotheek de Linge in Opheusden
Februari 2019
John Wisman en Bartek Nowicki over Karin Starink van Helman & Partners