Teamtraining in de apotheek
Wij hebben een beroep gedaan op Helman & Partners voor een teamtraining in de apotheek. Centraal voor ons staat samenwerking op de werkvloer in een klein team waarbij je in sterke mate op elkaar bent aangewezen. Het is van evident belang dat ieders activiteiten op elkaar aansluiten. Wanneer er gaten vallen, lees werk niet wordt gedaan heeft een ander daar direct last van.
Centraal tijdens de training stond het erkennen van de afhankelijkheid van elkaar, het aansturing en terugkoppelen van werkzaamheden, luistervaardigheden met als resultaat verhoging van de arbeidsvreugde.
Tijdens de training was Karin uitstekend in staat de problemen op de werkvloer naar boven te krijgen en anderzijds ook op een voor iedereen prettige en respectabele manier bespreekbaar te maken. Aan de hand van door de medewerkers aangedragen praktijkvoorbeelden werd naar oplossingsrichtingen gezocht welke voor de medewerkers het beste uitvoerbaar waren zonder afbreuk te doen aan de werkzaamheden binnen de apotheek.
Bij een van de sessies was ook een acteur aanwezig. Zijn rollenspel werd als zeer zinvol ervaren en hij weet een ieder in zijn waarde te laten. De meeste medewerkers zijn normaal niet zo gecharmeerd van een rollenspel maar nu deed iedereen enthousiast mee.
Na een tweetal sessies heeft de teamtraining geleid tot een efficiƫntere taakverdeling op de werkvloer, een hoger rendement van de werkzaamheden, een vermindering van de ervaren werkdruk alsmede een hechtere samenwerking.
Carlo Schneider
Laren 5 januari 2018